Volt » Klantonderzoek » Concurrentieonderzoek

Verover een leidende positie in de markt.

Uitgaan van eigen sterkte is belangrijk, maar door te focussen op de concurrentie breng je in kaart waar hun sterke en zwakke punten liggen. Wij brengen de tools aan tafel om met een concurrentieanalyse voorsprong te nemen.

De concurrentie steeds een stap voor

Een concurrentieanalyse van het aanbod, doelgroepen, positionering, prijszetting en verkoopproces geeft de inzichten om te differentiëren in de markt. Onze slimme concurrentieanalyse helpt de blinde vlekken van de concurrenten ontdekken zodat u hier proactief op kan inspelen. Zo krijgt u antwoord op vragen zoals:

N

Wie zijn mijn concurrenten in de ogen van de klant?

N

Op welke doelgroepen richten je concurrenten zich?

N

Welke producten en diensten bieden ze voor welke doelgroep

N

Wat is het prijsmodel van je concurrenten?

N

Hoe zien hun verkoopprocessen eruit?

N

Welke USP’s gebruiken ze en hoe verschillen deze van jou?

Standpunt van de klant

We benaderen de concurrentie vanuit het standpunt van de (potentiële) klant. Hij bepaalt wie je directe of indirecte concurrenten zijn. We volgen en analyseren zijn customer journey in de markt, van awareness over use tot afterservice.

Onderscheidend vermogen

Iedere organisatie heeft USP’s die het naar voor schuift. In onze concurrentieanalyse toetsen we deze aan de realiteit. Zowel bij de concurrentie als bij uw eigen onderneming. Zo maken we een onderscheid tussen marketing en het reële onderscheidend vermogen.

Service strategie

De geleverde service van uw concurrent zowel voor, tijdens als nadat iemand klant wordt. Wat zijn de piek momenten in klantbeleving en welke systemen en processen gebruikt hij? We helpen u een onderscheidende service aanbieden.

Nice to meet you!

Klaar voor de volgende stap?

Pin It on Pinterest