Ambassadeur door uitstekende klantenservice

Een ervaring van Thomas Bulcke – Uit het leven gegrepen

Geschreven door

Siemon Vanderhulst

Ambassadeur door uitstekende klantenservice

Spontane ambassadeurs creëren? Soms is het echt niet zo moeilijk. De ervaring van onze projectmanager Thomas Bulcke bewijst dat een uitstekende klantenservice méér dan loont.

Onlangs heb ik de keuze gemaakt om voor mijn auto een dashcam te kopen. Daar ik best handig ben, koos ik ervoor om deze zelf te installeren. Na lang zoekwerk kwam ik terecht op een website gespecialiseerd in de verkoop van dashcams. Ik kon er snel en efficiënt het juiste model vinden. Nu, als je zelf een dashcam installeert, dien je voor de voeding een dubbele zekering te installeren. Ik koos ervoor om deze via dezelfde website te bestellen.

Eenmaal mijn pakket toegekomen, bleek de grootte van de zekering niet overeen te komen met degene die ik nodig had voor de dashcam in mijn wagen. Ik nam snel contact op met de klantenservice via e-mail en nog geen 25 minuten later kreeg ik al een antwoord. De medewerker van de klantendienst hielp me snel en duidelijk verder. Samen vonden we uiteindelijk de juiste soort zekering.

Ik bedankte de medewerker en vroeg hoeveel dit zou kosten. Hun antwoord? Niets, we sturen het per direct naar jou toe. De volgende dag(!) stond er al een expresskoerier aan mijn voordeur met het pakketje waarin de juiste dubbelzekering zat.

Ik was zo onder de indruk dat ik voor de eerste keer in mijn leven een gedetailleerde review heb nagelaten. Dit deed ik zowel op Google als op hun website. Toen even later een van mijn vrienden informeerde over een dashcam, kon ik niet anders dan hen enthousiast aan te bevelen. Ze kochten ook een dashcam op dezelfde website.

Door de uitstekende klantenservice hebben ze van mij niet alleen een loyale klant gemaakt, ze hebben ook een nieuwe klant gewonnen. Dit door de kleine moeite om samen naar een oplossing te zoeken en de bescheiden kost van de zekering voor zich te nemen. Dat is hoe je van een klant een ambassadeur maakt…”.

3 learnings om te onthouden

1) De klantendienst is een niet de onderschatten onderdeel van jouw organisatie. Zelfs al is een klantervaring eerder negatief, wanneer je de vragen en problemen van klanten uitstekend kan oplossen creëer je méér dan tevreden klanten.

2) Een commerciële geste kan een enorme invloed hebben op de perceptie van klanten. Ook al is het iets kleins, klanten appreciëren de moeite of de toegeving die je voor hen doet.

3) Onderschat de kracht van mond-aan-mondreclame niet. Een méér dan tevreden klant zorgt ook voor nieuwe klanten.

Zelf klantgedreven groeien? Ontdek onze diensten.

Recente blogberichten

Ontvang de Nieuwsbrief

    Volg ons

    Pin It on Pinterest