Je hoort wel vaker zeggen dat consumenten steeds beter geïnformeerd zijn en vaak vergelijken vooraleer ze een aankoop doen. Toch is dat niet altijd zo. Professionaliteit en vertrouwen kunnen klanten snel doen beslissen.
Begin dit jaar namen we met Volt District onze intrek in een historisch pand in Diest. We waren meteen verliefd op het gerestaureerde herenhuis met hoge plafonds en neoclassicistisch interieur. Enige probleem: de akoestiek in de benedenruimte is erg slecht. Toch wel nadelig wanneer je er lange tijd vergadert of een opleiding geeft. Ik ging daarom op zoek naar een oplossing en kwam uit bij akoestische gordijnen.
Via een invulformulier nam ik contact op met een bedrijf dat hierin gespecialiseerd is. Tot mijn verbazing duurde het drie volle weken vooraleer ik een antwoord ontving. Ik had dan ook nog weinig zin om met hen in zee te gaan. Aangezien het om een aanzienlijke investering gaat vind ik het uitermate belangrijk om meteen met een goed gevoel aan het project te beginnen.
Ik ging op zoek naar een andere organisatie en kwam uit bij Zicht gordijnen. Via hun erg duidelijke en transparante website wist ik meteen wat ik kon verwachten. Ik boekte online een afspraak en deze lag meteen vast. Erg efficiënt en gemakkelijk. Aanvullend kon ik alvast mijn wensen doorgeven omtrent de gordijnen zodat ze hier tijdens de meeting al op konden anticiperen.
Ondanks de afstand zou het de moeite lonen om tot de belevingswinkel van Zicht gordijnen te rijden, waar ze me enthousiast welkom heetten. Ik werd meteen aangesproken bij naam en kreeg een kop koffie met een stukje cake aangeboden. De winkel is inderdaad een echte belevingsruimte die je een huiselijk gevoel bezorgt, inclusief een aangename geur die wordt verspreid in het gebouw.
Doordat ik online reeds mijn wensen had kunnen doorgeven kwam de adviseur meteen met voorstellen. Hij legde vakkundig alle mogelijkheden uit en gaf verdere uitleg over het proces van keuze tot plaatsing. Er werd ter plekke een offerte opgemaakt en zelfs de mogelijke data voor de metingen en plaatsing werden al meegegeven. Ik kreeg ook nog een korting dus er was echt niet meer te twijfelen. Hun uiterst professionele en efficiënte aanpak deed me meteen beslissen om met hen in zee te gaan.
Even later kwam een expert langs om de metingen te doen. Hij profileerde zich opnieuw als een echte professional door vakkundig en oprecht advies te geven. Zo hadden we nog een vraag omtrent de bovenruimte. Ze konden hier zelf ook een oplossing voor bieden maar toch gaf hij nog overige tips.
Zicht gordijnen bewijst dat klanten tot veel bereid zijn wanneer je het uiterst professioneel en efficiënt aanpakt. Zo wilde ik verder rijden om hun belevingsruimte te bezoeken, besliste ik onmiddellijk om samen te werken en deed ik zelfs geen moeite om nog met andere aanbieders te vergelijken. Een enorme pluim voor dit uiterst klantgerichte bedrijf!
Zelf klantgedreven groeien? Ontdek onze diensten.