De kracht van empathie

Een ervaring van An Vandevenne – Uit het leven gegrepen

Geschreven door

Siemon Vanderhulst

De kracht van empathie

Een verlies is altijd moeilijk. Onze mede-zaakvoerder An Vandevenne verloor onlangs haar geliefde hond Noortje en kan ervan meespreken. Troostende, warme woorden kunnen dan erg helend werken. De brief die An kreeg van het dierenartsencentrum nadien was hartverwarmend…

Wie een viervoeter in huis heeft rondlopen weet hoezeer een hond écht deel kan uitmaken van een familie. Zo ook in het gezin van An. Noortje was trouw gezelschap en was bij iedereen erg geliefd. Helaas sloeg plots het noodlot toe en bleef een grote leegte achter. Ook het dierenartsencentrum was aangedaan door het onverwachtse overlijden en schreef namens het team een brief. Warme herinneringen aan Noortje worden opgehaald en troostende woorden helpen om het verlies draaglijker te maken.

Hieronder vind je integraal de tekst uit de brief.

Beste familie Vandevenne,

Met spijt in het hart moesten jullie recent onverwacht afscheid nemen van jullie geliefde hond Noortje. Noortje was een prachtige en loyale Flatcoat die ons altijd zal bijblijven. Jullie hebben nooit getwijfeld om haar alle kansen te geven en hebben haar een zalig leven gegund. Helaas slaat het noodlot soms toe en staan we volledig machteloos langs de zijlijn. Jullie hebben alles gedaan wat jullie konden maar het mocht helaas niet baten. Wij weten dat zij een enorme leegte zal achterlaten in jullie warme gezin.

Een vriend geeft je een knuffel,
Een geliefde geeft je een kus,
Een dier geeft je heel zijn hart.

Wij wensen jullie veel sterkte toe met dit zware verlies van Noortje.

Met meelevende groeten,
DNA Dierenartsencentrum

3 learnings om te onthouden

1) Ook al is een situatie moeilijk, door empathie te tonen krijg je waardering van je klanten. Probeer je steeds te verplaatsen in de situatie van de klant en stem hier je communicatie en handelingen op af.

2) De brief is erg oprecht en persoonlijk. Het hele team toont berouw en wilt de familie van An een hart onder de riem steken. Er werd moeite gedaan om persoonlijk een mooie tekst te schrijven en de brief als aandenken per post te verzenden.

3) Ondanks het verlies is de emotionele band tussen An en het dierenartsencentrum nog sterker geworden door dit mooie gebaar. En laat emotie nu net de grootste factor zijn voor succesvolle klantenbinding…

Zelf klantgedreven groeien? Ontdek onze diensten.

Recente blogberichten

Ontvang de Nieuwsbrief

    Volg ons

    Pin It on Pinterest